Left-aligned Column 3

Hellingbeurt 2004

De schilder vond het wel een leuk experiment en heeft er vier lagen opgesmeerd. Het craqueleert een beetje waar er nog koolteer onder zit, maar we zijn het er over eens dat geen kwaad

Prachtspul, ik ben benieuwd hoe lang het goed blijft, maar het ziet er zeer professioneel uit. Op de foto hierboven hangen de ankers klaar om geschilderd te worden.

Neptunus werf Aalst ()

Met niet al te slecht weer zouden we het schip op de helling zetten.

Het liep even fout, laatste hellingwagen liep uit de rails en de kettingen die hem aan de middelste wagen verbonden, braken. Je ziet op deze foto, de richtpaal van de laatste wagen uit het lood staan.

Geen moment paniek bij de werfbaas, van Kessel in deze zorgelijke toestand. Ik zei, ‘nou moeten we de schilder afbellen’; ‘heb ik al gedaan’.

Er kwam een enorme kraan en een duiker aan te pas om de zaak weer recht te zetten.

De man in het oranje pak is de eigenaar van het duikbedrijf, en het jongetje is zijn zoon.

Maar, hier liggen we dan toch droog

Eigenwijs had ik besloten dat er zeescheepsverf op moest. Jotun.

Als je het schip op de kant ziet, geloof je niet dat het twee meter steekt. Ik heb het nagemeten, van hak tot waterlijn is iets meer dan twee meter.

Deschroef moet ooit afgeslepen zijn om in een straalbuis te passen die inmiddels verwijderd is, en meet nu 1,40 meter.

Daarnaastzie je de koelpijpen van de hulpset.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *